På söndag är det seriepremiär!

26 september 2020 12:55
Dam

Imorgon, söndag, är det dags för Storvreta IBK:s seriepremiär i Allsvenskan Östra mot Älvsjö. Dags att sammanfatta försäsongen och blicka mot morgondagen!

Storvreta IBK:s Allsvenska lag har sett starka ut under försäsongen. Man inledde med två matcher borta i Kalmarsund. Första matchen blev en målrik seger mot ett blandat lag med 7-5. Andra matchen i Kalmarsund var betydligt målsnålare men även där stod Storvreta som segrare, 3-2.

I slutet på augusti var det sen dags för första träningsmatchen på hemmaplan. Samarbetsklubben Nykvarn IF välkomnades till Storvreta IBK Sporthall. Där la hemmalaget i högsta växel från start och segersiffrorna skrevs till 9-4.

Dryga två veckor senare kom enda förlusten på försäsongen. SSL-nykomlingarna IBF Falun blev för svåra på bortaplan. Även om man kom närmare i slutet av matchen blev det förlust med 3-6 i Guide Arena.

I sista träningsmatchen innan start tog man emot Åkersberga IBF. Det var också första matchen på plan för Storvreta IBK:s nya världsstjärna Anna Wijk som tidigare fokuserat på sin nya roll som assisterande tränare. Hon fick med sig ett mål från matchen och Storvreta tog hem segern med 4-2.

Men nu kvittar alla resultat under försäsongen för nu ska serien äntligen dra igång! Premiärmatchen är alltså bort mot Älvsjö imorgon söndag med start 15:00. Ingen publik tillåts men matchen kan ses på Solidsport här.

Förra säsongen hamnade både Storvreta IBK och Älvsjö AIK IBF på 30 poäng i botten på Allsvenskan Östra. Lagen möttes bara en gång under seriespelet då sista matchen, som blev inställd på grund av pandemin, var just mellan Storvreta IBK och Älvsjö AIK IBF i Älvsjö. Enda seriematchen lagen emellan förra säsongen spelades i slutet på november i IFU Arena. Storvreta IBK stod då som segrare med 4-3 efter att matchen avgjorts på förlängning.

Men det är mycket nytt i det Storvreta IBK som på söndag beger sig till Västertorpshallen för match. Ett Storvreta som har ett väldigt stort favorittryck på sig och högt ställda mål. Dags för seriepremiär!

Älvsjö AIK IBF vs Storvreta IBK 15:00 i Västertorpshallen, ingen publik är tillåten men du ser matchen på Solidsport här!