Staffan Jacobson ”Det är det enda som räknas”

8 januari 2020 16:59

Tiden för matchspel är förbi men när hjälp behövdes i båset under Champions Cup så var det inte så mycket att fundera på för Staffan Jacobson.

− Jag har sagt till Storvreta att de får höra av sig om de behöver assistans, som spelare under träning, tränare eller rådgivning. I detta fall så önskades mina tjänster i båset tillsammans med Kristofer under Champions Cup, berättar Staffan Jacobson.

Vad kommer du bidra med?
− Driva på laget och ge mina tankar kring spelet på plan, fortsätter han.

Vad tror du blir viktigt under Champions Cup?
− Det är en rätt intensiv kort resa med två matcher, spelarna kommer med sin rutin att hantera detta utmärkt. Förberedelser är nog en viktig detalj för att samtliga ska kunna leverera när väl matchandet är igång.

Vad tror du krävs för en buckla?
− Två vinster, tråkigt svar men det är det enda som räknas, avslutar Staffan Jacobson.

Staffan Jacobson kommer endast förstärka staben under Champions Cup som Storvreta inleder med semifinal mot SC Vitkovice 16:30 nu på lördag 11 januari, du kan se matchen via vår YouTubekanal här.