Storvreta IBK Örnarna talar till riksdagen!

18 maj 2022 11:43
Storvreta IBK Örnarna

Under dagen idag kommer Storvreta IBK Örnarna, i form av verksamhetsansvarige Linnéa Aveholt och spelarna Petra Jonsér och Anoar Mohamed, tala till Sveriges riksdag.

– Vi kommer att prata om örnarna som lag men också vår delaktighet i hejarklacken kring våra elitlag. Vår verksamhet, vad vi gör och försöker göra, spelarna kommer att få berätta om hur de upplever att vara en del av klubben och i slutet kommer det finnas möjlighet för att svara på frågor, berättar Linnéa Aveholt för UNT.

Storvreta IBK Örnarna kommer ha 45 minuter på sig att tala till riksdagen och ytterligare en ledare och en från styrelsen kommer att vara på plats.

– Vi ska vara där och förklara vad vi gör och att alla ska kunna delta utefter sina egna förutsättningar. Vi är en förening för alla, vilket är en av de starkaste drivpunkterna i klubben. Vi ska vara tillgängliga för så många som möjligt. Med det i tankarna är det jättekul att vi har fått chansen att vi upp oss och sprida vår verksamhet, fortsätter hon.

En förening för alla är något som är väldigt viktigt för Storvreta IBK och förhoppningen är att man nu ska kunna inspirera andra föreningar att göra liknande satsningar som parainnebandylaget Storvreta IBK Örnarna.

– Det betyder jättemycket för oss att få möjligheten att visa upp vår verksamhet, det är precis det vi vill vara till för, säger Linnéa Aveholt för UNT.

Du hittar hela artikeln på UNT här!