Idag 1 match
Måndag

Albin Sjögren “Betyder jättemycket för oss”

18 oktober 2021 08:35

Albin Sjögren sammanfattar helgens Euro Floorball Tour med Sverige och blickar mot söndagens hemmamatch mot Jönköping.

I helgen blev det segrar mot Finland (8-3) och Schweiz (11-4) men förlust mot Tjeckien (3-6) under Euro Floorball Tour, Albin Sjögren berättar mer.

Hur skulle du sammanfatta EFT för Sveriges del?
− Två bra prestationer och en dålig. Tjeckien ville mer än oss och hade en bättre gameplan. Vi lärde oss något av den matchen och det var nyttigt inför VM.

Fin seger mot Finland?
− Ja men absolut, vi gjorde en bra match mot Finland och spelade bra som lag, fortsätter Albin Sjögren.

Vad tycker du om dina egna insatser?
− Min egen insats under helgen var helt okej, jag känner att jag utvecklas hela tiden på internationell nivå och börjar lära mig spelet mer och mer.

Tror du det hägrar en VM-plats?
− Jag känner att jag har goda chanser, men man kan aldrig vara säker. Det är inte mitt beslut att ta ut mig till VM men jag har visat vad jag går för och så får vi se hur långt det räcker.

Om en vecka väntar annars JIK på hemmaplan, vilka förväntningar har du?
− Det ska bli kul, vi har en tung förlust i bagaget så det är viktigt att vi studsar tillbaka snabbt, det ryktas om mycket publik och det är alltid roligt, konstaterar han.

Hur skönt är det att ha publiken tillbaka?
− Viktigt för oss såklart, vi är bortskämda med mycket publik så det betyder jättemycket för oss att ha publik på matcherna. Det ger oss extra energi och vi är svårslagna i IFU Arena när vi har publiken med oss.

Matchen mot Jönköping drar igång 15:00 nu på söndag 24 oktober i IFU Arena, säkra dina platser här!