Albin Sjögren “Det är positivt”

3 november 2021 20:09

Under senaste matchen mot Falun högg det till i Albin Sjögrens knä och han sjönk ihop. Oron har varit stor men idag har Albin Sjögren fått svar från röntgenläkaren och det ser bra ut.

Vilket besked har du fått?
− Beskedet är att det är positivt, knät är stabilt och ingenting är av. Har brosk i knät men det är inte farligt och handlar mer om smärttröskel, berättar Albin Sjögren.

Hur ser tidslinjen ut?
− Nu handlar det ju mest om att vara smart. Från Falun matchen fram till Djurgården så har vi 10 dagar att göra det bästa av det sen tar vi det därifrån. Kan tyvärr inte ge dig något exakt datum men deltagande i VM är inte i fara.

Varit några tuffa dagar?
− Ja, men absolut, när incidenten hände så högg det verkligen till i knät, det var en väldigt speciell rörelse, jag får en smärta och blir liggandes. Jag blev rädd och orolig såklart med tanke på allt som kommer framöver. Det som varit väldigt fint är alla som hört av sig, det uppskattas supermycket och även om Falun är våra största rivaler så var de väldigt omtänksamma, förstående och respektfulla, både spelare och ledare, fortsätter han.

Vad tror du det blir för match mot Djurgården på tisdag?
− Den matchen kommer vi driva på redan från start, mycket bollinnehav och jag hoppas vi kommer upp mycket i press så vi kan utveckla den ännu mer för framtiden.

Enligt UNT kommer Albin Sjögren finnas med i VM-truppen som avslöjas under morgondagen. Om han finns med till matchen mot Djurgården på tisdag återstår att se.