06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Straffa finnarna hårdare”

13 augusti 2021 12:00

Efter landslagets morgonträning sammanfattar Tobias Gustafsson gårdagens match och blickar mot eftermiddagens returmöte med Finland.

Gårdagens match mot Finland slutade alltså i förlust med 8-3, hur upplevde du matchen?
– Det var en tuff match, första matchen för året för många av oss och jag tyckte det märktes i spelet, allt tog lite för lång tid och vi tappade mycket boll. Resultatmässigt så var det så klart en usel match men jag vill ändå säga att det fanns en hel del positiva saker som vi ändå kan ta med oss, berättar han.

Hur var det att spela center?
– Det var lite nytt såklart men det kändes ändå helt okej, jag tycker det är kul att spela på positioner som man vanligtvis inte är van vid, det är utvecklande.

Och du är fortsatt lagkapten för Sverige?
– Ah jag fick äran att bära bindeln igen vilket känns väldigt bra! Det är kul att jag får det förtroendet från förbundskaptenerna!

Snabb chans till revansch, vad ska vi förvänta oss av dagens match?
– En bättre match från vår sida på egentligen alla plan, nu när alla har en match i kroppen så hoppas jag touchen är lite bättre så att vi kan få ut mer av de chanser vi skapar och straffa finnarna hårdare! Avslutar Tobias Gustafsson.

Den andra matchen mot Finland drar igång 17:00 idag , fredag 13 augusti, och du ser den gratis på Finlands Innebandyförbunds YouTubekanal här.