03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Robin Nilsberth förlänger med Storvreta!

25 januari 2020 16:35

Storvreta IBK är mycket glada att kunna konstatera att Robin Nilsberth förlängt sitt kontrakt med Storvreta med två år.

− Han har betytt otroligt mycket för oss under sin tid i Storvreta, en otroligt rejäl och poängproducerande back. Med Robin kommer vi att ha ett hot från backplats och en självklar ledare på planen. Vi är jätteglada att han stannar i Storvreta IBK och vi får se honom i IFU Arena. Du är viktig för oss Robin, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Kontraktsförlängningen avslöjades precis innan matchstart ikväll.

− Jag vill fortsätta spela innebandy på elitnivå och göra det på absolut högsta nivå. Med den utgångspunkten känns det självklart att förlänga med Storvreta. Jag trivs oerhört bra med laget, staben, alla funktionärer och publiken. Jag är väldigt glad att klubben fortsatt ser mig som en viktig kugge och ser fram emot att fortsätta tävla om innebandyns finaste pokaler! Konstaterar Robin Nilsberth.

Finns det någon speciell anledning det avslöjas just innan denna match?
− Jag vill visa att jag fortsatt tror på Storvreta och förhoppningsvis kan detta hjälpa klubben i arbetet inför nästa säsong. Sen har jag lite släkt och vänner på besök under matchen, så det får väl ses som en bonus för dem!

Vilka förväntningar har du på fortsättningen av säsongen?
− Vi kommer att gå stenhårt för att återigen få lyfta pokalen i Globen. Vi visade under Champions Cup att vi är som bäst när det gäller och det ska vi visa under slutspelet igen, avslutar Robin Nilsberth.