06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Theodor Jonsson “Ska sätta rejält tryck på de”

22 oktober 2020 09:02
Dam

Innan träningen igår fick Theodor Jonsson sammanfatta säsongsinledningen och blicka mot helgens match mot Huddinge IBS.

Två uddamålsvinster, kan du berätta lite?
− Två tuffa matcher, tjejerna ska ha stor eloge. Senaste matchen mot Hammarby ligger vi under stora delar av de 60 vi spelar. Men de reder ut det och har bra moral och psyke hela vägen så jag tycker det är ett starkt lag vi jobbar med psykisk.

Hur stor press känner ni att ni måste vinna varje match?
− Det är klart vi har en viss press på oss men jag tror den största pressen kommer från oss själva. Vi vill hela tiden bli bättre. Vi har spelat fyra matcher nu och har fyra vinster men då är vi ändå inte nöjda. Samtidigt är det lätt att säga det och inte förvalta det. Viktigt att vi måste kunna förvalta det och säga ”idag gjorde vi det bästa vi kunde göra”. Och det är någonting vi jobbar med dagligen, säger Theodor Jonsson.

Vad tycker du ni gjort riktigt bra hittills?
− Någonting vi gjort riktigt bra är att vi tagit tolv poäng av tolv möjliga. Jag tycker vi är stabila i försvaret, vi blir bättre och bättre på återerövringsspelet när vi förlorar boll offensivt och det är något vi ska jobba vidare med.

Nu väntar match mot Huddinge som ligger lite lägre ner i tabellen. Vilka förväntningar har du där?
− Det blir en match vi kommer ha mycket boll i. En match vi ska ha mycket boll i. Vi ska sätta rejält tryck på de. Jag har inte så bra koll på de ännu men det kommer jag ha om 48 timmar, därifrån kommer tjejerna vara väl förbereda inför den fighten.

Vad blir viktigt för er att fokusera på inför fortsättningen av säsongen?
− Att hela tiden bli bättre. Jättetråkigt svar, riktiga klyschor men vi vill hela tiden bli bättre och vara förbered för det som väntar längre fram under säsongen. När det väl börjar gälla ska vi vara som bäst, det är det vi sagt. Vi har våra uppsatta mål och vi ligger bra till där, säger Theodor Jonsson.

Är det några spelare som stuckit ut lite extra?
− Jag tycker rent lagmässigt är vi riktigt bra just nu. Jag tycker Frida Bäfve var riktigt bra senaste matchen mot Hammarby. Sen har Amanda Skyltbäck och Johanna Kauppinen stuckit ut lite. Sen tycker jag våra målvakter har varit väldigt stabila, känns väldigt tryggt med de två. Generellt tycker jag hela laget är väldigt bra just nu.

Matchen mot Huddinge IBS spelas utan publik men kan ses på Solidsport här, matchstart 15:00.

Vill du stöda Storvreta IBK med en soffbiljett så kan du läsa mer här!