03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Mattias Samuelsson ”Där är grunden”

6 maj 2019 06:59

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, nu Mattias Samuelsson.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
− Rätt lag vann. Efter 30 minuter så är det ju Faluns final såklart. Men efter det släpper vi knappt till en målchans emot oss. I slutändan så är det inte konstigt att vi vinner, metodiskt hårt jobb där vi sällan gör fel saker gör att vi vinner. Proffs, konstaterar han.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
− Helt fantastiskt. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna detta. Helt, helt magisk är det i vilket fall.

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
− Som jag var inne på tidigare gör vi rätt saker jämt. Kulturen i Storvreta är att vi alltid vill vinna, då kan man inte lämna något åt slumpen. Vi är så fruktansvärt förberedda på de flesta scenarion. Finns knappt någon situation vi inte diskuterat eller sett på film. Dessutom jobbar vi hårdast av alla. Där börjar allt, där är grunden.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
− Vi har haft det hur bra som helst. Hängt med varandra och pratat om allt ifrån matchen till hur man upplever firandet och så vidare. Vi har mått hur bra som helst. Som mästare typ, fortsätter Mattias Samuelsson.

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
− Glada ledare, glada barn där de förhoppningsvis de kan lära sig något också. Prio är på att det ska vara kul.

Storvretas SSL-lag har nu ledigt ett tag innan man får inleder jakten på nästa titel.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!