06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Carl Kostov-Bredberg klar för Storvreta IBK!

21 april 2021 09:00

Vi är mycket glada att kunna presentera nästa pusselbit i SSL-lagets lagbygge inför nästa säsong, landslagsmeriterade Carl Kostov-Bredberg.

− Storvreta IBK har tänkt lokalt och närproducerat, Med denna värvning är backsidan komplett och bland den starkaste i SSL. Carl Kostov-Bredberg kommer snabbt komma in i laget då han redan känner flera i laget och de har samsats om ytorna i IFU Arena under säsongen. Vi vet vad Calle kan och har haft ganska bra koll på honom, tror att han kommer ta ett ytterligare steg i sitt spel i denna miljö och att han blir värdefull för oss. Grymt kul att du valt spel med Storvreta Calle och välkommen till Storvreta IBK, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl Kontraktet är skrivet på två år och Carl Kostov-Bredberg fyller en viktig roll i nästa säsongs trupp.

− Jag är superglad över att Calle kommer hit. Det är en back jag följt över lång tid och han har de färdigheter som krävs för att komplettera och utveckla våran backsida. Han kan sätta tryck i uppspelsfasen och driva på spelet. Sedan tror jag att vårt sätt att spela kommer utveckla honom vidare, berättas huvudtränare Oscar Lundin.

Efter två år i Zug United i Schweiz var Calle Kostov Bredberg tillbaka i Sverige och Sirius denna säsong men har nu alltså tagit beslutet att byta till lokalkonkurrenten Storvreta IBK.

− Jag har spelat för Sirius i nästan 20 år samt två år i Schweiz. Det har varit en fantastisk tid i Sirius med många fina minnen och jag har utvecklats mycket både som innebandyspelare och som person, och även fått vänner för livet. Föreningen och människorna där kommer för alltid ligga mig varmt om hjärtat. Tyvärr präglades förra säsongen av en hjärnskakning vilket tog hårt på motivationen och gav en insikt om att innebandy på elitnivå är inget man kan ta för givet. Jag är 27 år och vill ta ytterligare kliv i min utveckling, vinna titlar och konkurrera om en plats till VM, och då känns Storvreta som ett väldigt bra val, konstaterar Carl Kostov-Bredberg och fortsätter.

− Jag har höga förväntningar både på mig själv och på nästa säsong. Jag ser fram emot att tävla om titlar och vara i en miljö med mycket konkurrens.

Längre intervju kommer i Storvreta IBK:s kanaler under dagen.