Idag 1 match

Emrick Wiggur klar för Storvreta IBK!

4 februari 2021 09:00

Nu kan vi äntligen bekräfta att RIG Umeås jagade back, Emrick Wiggur, valt att fortsätta sin innebandykarriär i Storvreta IBK i höst.

− Vi är stolta att Emrick väljer Storvreta IBK för sitt fortsatta innebandyspel. Vi har haft koll på honom ett tag och det är en spelare vi tror mycket på i vårt arbete att föryngra, avslöjar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Det har blivit fem mål och fyra assist för Emrick Wiggur med RIG Umeå på fem matcher i division ett. Många fler poäng lär det bli i SSL med Storvreta IBK nästa säsong.

− Emrick är en back som vi följt under hans RIG-tid och vi ser en stor potential i honom. Spelidén Storvreta IBK står för kräver väldigt mycket kvalitet från bakplan och där passar Emrick in. Nu ska han i lugn och ro få växa in i miljön, kravställningen och sin roll, berättar tränare Oscar Lundin.

Även om det var många SSL-lag som jagade den offensiva backen med rötter i Ledberg IBF tog beslutet ändå inte lång tid. Och nu har han alltså skrivit på för två år med Storvreta IBK.

− Mitt val föll på Storvreta IBK ganska snabbt då det är en förening och klubb som uppfyller det jag eftersträvar. Jag var ute efter hård konkurrens på både träning och match vilket jag anser att jag får i Storvreta. Det var även väldigt viktigt med en bra helhetslösning, något som jag anser att Storvreta löser väldigt bra, berättar Emrick Wiggur och fortsätter.

− Mina förväntningar är att komma in så snabbt och bra som möjligt i gruppen men även att direkt börja fightas om en plats i laget. Det ska bli kul att komma ner till Uppsala och jag ser fram emot att spela för Storvreta BK!

Välkommen till Storvreta IBK Emrick Wiggur.