Emrick Wiggur ”En stor lättnad”

11 november 2021 18:47

Emrick Wiggur berättar om sitt första mål i SSL och blickar mot fredagens bortamatch mot FC Helsingborg.

Första SSL-målet inprickat, hur känns det?
− Första målet kom som en stor lättnad. Det var väldigt kul att få fira med publiken framför allt!

Måste varit ett stort mål i innebandylivet?
− Det var absolut ett stort mål i livet och det var som sagt extra kul att det var på hemmaplan, fortsätter han.

Snart lång bussresa söderut, har du hittat din plats i Storvretabussen?
− Ja precis, jag har hittat en plats i bussen, näst längst bak omgiven av rutinerade grabbar, det känns bra.

Sen match mot FC Helsingborg, vilka förväntningar har du?
− Förväntningarna på matchen mot Helsingborg är höga, har hört rykten om att de har fri entré vilket bäddar för mycket publik. Utöver det så tror jag på en fartfylld match med mycket mål.

Vad tror du blir viktigt för seger?
− Viktigt för oss kommer vara att vi är tunga. Tunga med bollen i deras zon för att se till att inte släppa kontringar som de är duktiga på. Då vinner vi matchen komfortabelt!

Du ser fredagens bortmatch live på UNT eller SportExpressen Play.