Marko Palosaari klar som assisterande tränare för Allsvenskalaget!

24 juni 2019 13:41
Dam

I dagarna har det blivit klart med Marko Palosaari som ny assisterande tränare för Storvretas Allsvenskalag. Förra säsongen var han huvudtränare för Bele Barkaby i Allsvenskan Östra.

− Marko har varit tränare på elitnivå under många år och vi har hela tiden sett att han gör massor av bra saker säger ordförande Henrik Ededahl och fortsätter.

−Men vi har inte varit där i nivå med vårt damlag. Nu är vi där i och med avancemanget till Allsvenskan och då kändes det helt rätt att kontakta Marko Storvretabo som han är. Vi tror att Marko kan tillföra vårt lag massor av erfarenheter som vi kommer behöva i vår resa mot SSL.

Marko Palosaari är ett känt namn i innebandy-Uppland. Förutom att ha tränat både Hagunda och Gottsundas herrlag var han den som tog FBC Uppsala till sitt första slutspel i SSL. Men nu är det Storvreta och Allsvenskan som gäller.

− Jag hade väl inga speciella planer på att ta ett lag sådär. Men Storvreta och Viktor hörde av sig och det lät intressant. Det ska bli kul att jobba med Viktor, han är en karaktär som man alltid hört och sätt runt tidigare, säger Marko Palosaari och fortsätter.

− Viktor har pratat väldig väl om laget så det ska bli spännande. Jag såg de i en intern match och det är ett passningsskickligt lag med många unga tjejer blandat med äldre rutinerade så ser ut som ett spännande koncept.