Saga-Maja Andersson ”Oerhört taggad”

19 september 2023 10:25
Dam

Saga-Maja Andersson ger oss förutsättningarna inför bortapremiären av Allsvenskan mot Älvsjö på söndag.

Snart dags för seriepremiär, hur går tankarna?
− Oerhört taggad på att det äntligen ska dra igång. Det är detta vi har tränat och jobbat för sedan förra säsongen slutade. Det är kul att äntligen gå in i premiärvecka med träningar och en rolig match på söndag.

Ni inleder borta mot Älvsjö, vad tror du det blir för match?
− Det blir en rolig match, brukar vara mycket fart och tuffa närkamper när vi möter Älvsjö. Tror Älvsjö gärna tar revansch på oss efter Svenska Cupen men vi ska göra allt för att vinna matchen, fortsätter hon.

Vad tror du krävs för tre poäng?
− Det kommer krävas hårt jobb och att vi står upp i den fysiska kampen. Sen måste vi även ta bra beslut med boll och våga vinna matchen.

Vad kan ni ta med er från alla försäsongsmatcher?
− Vi tar med oss både bra och dåliga insatser. Vi vet att vi måste jobba tillsammans och att inget kommer gratis, vi har även fått känna på att vi kan hålla en hög nivå där vi har spelat väldigt bra innebandy.

Med kval som målet hur viktigt är det med vinster i inledningen?
− Det är såklart viktigt att få en bra start med vinster. Ska man gå till SSL-kval så måste man gå för vinst i alla matcher redan från start.

Vem tror du avgör premiären?
− Amanda Ljunggren, hon har öst in poäng på försäsongen och jag är övertygad om att hon kommer fortsätta med det även nu, avslutar Saga-Maja Andersson.

Bortapremiären tekar alltså i gång nu på söndag 24 september 15:00 i Västertorpshallen i Älvsjö. Kan man inte se matchen på plats så kan man se matchen live på Innebandy.tv här.