Seger mot Bele Barkarby!

12 september 2021 16:26
Dam

Det blev seger för Storvreta IBK dam mot Bele Barkarby med 2-1 i Storvreta IBK Sporthall i eftermiddag.

I säsongens sista träningsmatch för Storvreta IBK:s Allsvenskalag blev det seger efter en tight och fysisk match.

Storvreta kontrollerade stora delar av den första perioden utan att lyckas få till de riktigt vassa chanserna. I den andra kom Bele Barkarby in i matchen mer och mer och skapade en del chanser som Johanna Åkerfeldt avvärjde.

Men Storvreta arbetade sig in i matchen och mot andra halvan av andra perioden hade man kontrollen igen. Men i periodens slutminuter kunde Bele Barkarby få ett friläge och lite turligt få in 0-1. Men innan perioden var över gasade Storvreta och Maja Bergbom kunde trycka in 1-1 i öppen kasse efter en fin diagonal från Johanna Kauppinen.

Det dröjer sen tills 12:22 av tredje innan Storvreta kunde få in segermålet. Anna Skyltbäck tog ett eget initiativ från vänsterkanten, hon dribblade sig förbi försvaret och hängde upp 2-1 i krysset.

Seger med 2-1 och nu väntar en intensiv vecka innan det är dags för seriepremiär borta mot Älvsjö söndag den 19 september.