Axel Backström ”Kommer utvecklas väldigt mycket”

12 januari 2021 15:00
Storvreta IBK Juniorakademi

Axel Backström från Storvreta IBK Juniorakademi har lånats ut till Nykvarns IBF Ungdom i Allsvenskan och i helgen var det Allsvenskdebut mot Lindås Rasta IBK.

Hur var debuten i Allsvenskan?
− Det var en speciell debut då jag inte tränat något med Nykvarn innan men jag tycker att jag blev mottagen på ett väldigt bra sätt vilket gjorde att jag kunde komma in i laget på ett bra sätt och kunde prestera på den nivån jag kan med nya lagkamrater.

Vad tycker du om chansen att spela med Nykvarn?
− Chansen att få spela med Nykvarn tycker jag är väldigt givande i sättet att jag får spela med nya typer av innebandyspelare och ta lärdom från fler personer än bara Storvreta vilket gör att jag kommer utvecklas mer som både spelare och människa, fortsätter Axel Backström.

Vilka bitar tror du att du kommer kunna utveckla under tiden i Nykvarn?
− Jag tror att jag kommer utvecklas väldigt mycket inom alla områden som innebandyspelare men mestadels att kunna spela med vem som helst. Att kunna anpassa mitt spel för vem jag spelar med!

Vad kommer du bidra med?
− Förhoppningsvis kommer jag bidra med bra innebandy såklart men också det sociala, energi och positivitet på och utanför planen!

Vilka förväntningar har du på den fortsatta sejouren med Nykvarn?
− Mina förväntningar på den tiden som kommer med Nykvarn är att utvecklas och ta min innebandy till en ny nivå sen såklart för laget att vinna de matcher som är kvar och spela bra innebandy för att få en bra känsla till slutet av säsongen.

Hur taggad är du på att kunna spela Juniorallsvenskan med Storvreta igen så småningom?
− Grymt taggad såklart, vart ett väldigt långt uppehåll nu med matcher och träningar med JAS grabbarna så det ska bli sjukt kul att få spela innebandy med dem och visa innebandysverige att Storvreta JAS är inga att räkna bort, avslutar han.

Axel Backström lånas ut tills vidare medan Juniorallsvenskan är pausad.