06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Jenny Tollsten ”Väldigt roligt att möta så bra lag”

19 mars 2020 06:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för Jenny Tollstens reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Ja, väldigt tråkigt. Vi var alla taggade på att avsluta säsongen med en match där vi visar hur bra vi är och att vi förtjänar vår plats i Allsvenskan. Men tyvärr avslutas säsongen med vår senaste match mot AIK, den matchen visade absolut inte något av detta. Skönt att vi är kvar i allsvenskan.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Ostabil. Största delen av säsongen misslyckades vi med att komma upp i vår bästa nivå och tyvärr så är vår lägstanivå alldeles för låg för att kunna vinna matcher i denna serie. Vi är missnöjda över resultaten och många av våra matcher. Det vi kan vara nöjda över är sammanhållningen i laget och att vi visat kämpaglöd och vilja tillsammans för varandra, fortsätter Jenny Tollsten.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Min första säsong i Allsvenskan, det har varit väldigt roligt att möta så bra lag och att få utmana sig själv på en helt ny nivå. Det har varit svårt och man känner sig otillräcklig när resultaten inte gått med oss lika ofta som vi önskat. Sammanfattningsvis så känns det frustrerande då det känns som att jag hade mycket mer att ge men inte kunde få ut det.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Jag tar med mig erfarenheten av en säsong i Allsvenskan och jag tänker omvandla de frustrerande känslorna till en morot inför nästa säsong. Det kan bara bli bättre.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Vår helg i Norrland och vår helg i Sundsvall. Väldigt roligt att få åka iväg med laget och bo tillsammans. Falun hemma, RIG hemma och Falun borta. Tre matcher där vi visar otroligt stark vilja och jobbar hårt, två av de viktigaste sakerna inom sport, enligt mig, avslutar hon.

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.