Jacob Pettersson fortsätter i Sirius!

24 januari 2021 09:00

Det har nu blivit klart att målvakten Jacob Pettersson kommer att spela resten av säsongen med Sirius.

Jacob Petterssons kontrakt kommer att tas över av Sirius för resten av säsongen.

− Det blir en jättechans för Jacob att få speltid och en möjlighet att få utvecklas och visa upp sig på högsta nivå, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Jacob Pettersons har briljerat i Sirius mål de senaste matcherna och ser en chans för fortsatt förtroende och spel på SSL-nivå med Sirius.

− Har snackat med Henrik Ededahl, Mika Kohonen och Oscar Lundin i tisdags och de var mer än nöjda med min insats i Sirius och de berättade om hur de såg på potentiell förlängning och så vidare. Storvreta har ett tajt matchschema och få träningar som kommer ha hög belastning och intensitet. Utöver det så har Viktor varit tydlig med att han vill stå majoriteten, om inte alla, av de resterande matcherna, så de tycker att kontinuerlig matchtid med Sirius är bäst för min utveckling, vilket jag håller med om, berättar Jacob Pettersson.

Idag 16:00 väntar derby mot Storvreta IBK för Sirius men där kommer vi inte se Jacob Pettersson i Sirius mål.

− Jag har sagt ifrån mig den matchen eftersom det blir konstigt för mig eftersom min lojalitet ligger i Storvreta då jag ju kommer därifrån. Så det bästa för alla parter är att jag står över och lägger mitt fokus på matchen mot Linköping på onsdag, avslutar Jacob Pettersson.