03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Simon Götz ”Det här vill man uppleva igen!”

3 februari 2019 12:07

Simon Götz är tillbaka från Finland där han var med i svenska herrlandslaget under Finnkampen. Han får berätta om upplevelsen och blicka mot Lindås och det kommande derbyt!

Hur var första eventen med herrlandslaget?
− Väldigt kul och lärorikt. Extra kul att vi vann mot finnarna i deras hemmaarena på finsk mark, berättar han.

Vad tycker du om vinsten mot Finland?
− Väl genomförd match där vi gör jobbet hela vägen. Vi följde matchplanen och det kändes som att vi hade kontroll och ett lugn i laget som gjorde det enkelt att spela.

Vad tar du med dig från helgen?
− Allt man fått se och lärt sig om hur man arbetar i landslaget och hur den internationella scenen ser ut. Att det varit extremt kul att få representera Sverige och att det här vill man uppleva igen!

Börjar tankarna segla mot VM 2020?
− Det har gett mersmak att få känna på landslaget och de är klart att man vill sikta mot ett framtida VM. Just nu känns de en bit bort men jag ska göra vad jag kan för att försöka ta en plats där, forsätter Simon Götz.

Om en vecka är det Lindås sen derbyt?
− Roligt med seriematcher igen och framförallt derbyt mot Sirius. Jag förväntar mig en fullsatt IFU Arena när vi bjuder på show.

Lördag den 9 februari är det dags för bortamatch mot Lindås men sen smäller det! Tisdag den 12 februari slår SSLs två formstarkast lag samman. Säkra dina biljetter här nu innan de bästa bokats upp!