Klara Sundell ”En tuff och jämn match”

16 oktober 2020 12:05
Dam

Imorgon, lördag, väntar bortamatch mot toppkonkurrenten Hammarby IF IBF i Allsvenskan Östra. Klara Sundell berättar om hur det gått att flytta till Uppsala, vad hon tycker om säsongen så här långt och vad hon tror väntar imorgon.

Hur har det gått att anpassa sig till Uppsala?
− Det har gått bra! Jag gillar verkligen Uppsala som stad, det är otroligt fint och finns så mycket att göra.

Vad tycker du om er säsongsinledning?
− Säsongsinledningen tycker jag har varit bra. Vi har jobbat som lag och plockat de poäng som vi har haft som målsättning att plocka. Däremot vet vi att vi fortfarande har en hel del att jobba på, fortsätter hon.

För egen del hur tycker du det har gått?
− Det har gått lite bättre för varje match och träning, men skulle inte säga att jag är där jag skulle vilja vara i mitt spel, men det kommer!

Riktigt tuff match senast mot Telge?
− Ja, det var en tuff och rolig match. De var otroligt duktiga på kontringar och komma rättvänd med fart, men vi stod upp bra. Vi gjorde tre mål, men jag tycker att vi har så pass många chanser att det borde blivit något till mål. Det var väldigt skönt att ta tre poäng.

Vilka förväntningar har du inför helgens match mot Hammarby?
− Jag tror att matchen mot Hammarby kommer precis som förra helgen bli en tuff och jämn match.

Vad tror du krävs för tre poäng?
− Det gäller att vi spelar ett stabilt försvarsspel under hela matchen och ser till att sätta våra chanser framåt, avslutar Klara Sundell.

Bortamatchen mot Hammarby IF IBF spelas lördag 17 oktober 14:00 i Sjöstadshallen och du ser den live här!