06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Filip Stenmark ”Tror inte de tror på det själva”

24 mars 2019 07:59

Idag är det dags för den andra kvartsfinalen mot Sirius! Filip Stenmark ger oss en djupanalys av den första och berättar vad vi ska förvänta oss i eftermiddag.

Vilken första kvartsfinal det blev!
– Ja, det var väl ganska härligt va? Men vi njöt bara av det den kvällen, sen var på det igen bara, de ska inte få någonting, säger Filip Stenmark.

Gjorde ni en maximal insats i första kvartsfinalen?
– Nej, verkligen inte. Jag tycker, sätt till min femma, så har vi två första perioderna där vi kan kräva mycket mer av oss själva sen kom vi igång och får en bra start på tredje och då händer det någonting. Vi bygger vidare på det så. Jag tycker det är första femman med Albin (Sjögren) och (Alexander) Rudd som kommer upp i standard i första kvarten.

Känns som ni satt ner foten?
– Ja, verkligen! Men de visste ju det här innerst inne. Jag tror inte de tror på det själva heller. Det är bara för oss att cementera det ännu en gång när vi kommer ut till andra kvarten, de får ingenting, säger Filip Stenmark.

Vad säger man om stämningen i första kvarten?
– Det var härligt faktiskt! Jag tyckte man märkte att Sirius var tagna av situationen med två felpass. Två riktiga pastejer som vi tar vara på. De har inte sätt publik i hallen förut förutom när de spelat mot oss då så. Jag tycker att det jäkligt härligt att se Red Eagles och alla andra här.

Vad tyckte du om det fysiska spelet?
– Jag trivs ju då, det vet ju alla! Jag tycker att jag vinner mina dueller. Har inte helt stäm i klubba och boll än efter skadan och då kliver jag in och bidrar med det jag kan istället. Det blir 2-3 gruffsituationer och det är härligt, säger Filip Stenmark.

Vad ska vi förvänta oss av den andra kvartsfinalen? – Att vi kommer ut med samma inställning, att vi inte ska ge de en millimeter. Att vi fortsätter ta ledningen, att vi vinner varje period. Det ska aldrig bli jämt tycker jag. Men vi är favoriter och vi tar oss gärna an den uppgiften. Sen är vi ändå ödmjuk i förberedelserna, men jäkligt stort självförtroende på grund av de förberedelserna så att de kommer bli samma utgång nästa match.

Den andra kvartsfinalen drar igång 16:00 och du hittar biljetter via Sirius. Vår nästa hemmamatch är på tisdag i kvartsfinal 3 och du säkrar platserna här.