06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Johannes Rönnmark flyttar till Schweiz!

6 maj 2022 07:59

För bästa möjliga utvecklingsmiljö har nu Johannes Rönnmark blivit klar för UHC Alligator Malans.

Johannes Rönnmark, som har Storvreta IBK som moderklubb, är nu redo för ett utlandsäventyr även om det inte var helt självklart att han skulle hoppa på det.

− Från början hade jag ingen tanke på att lämna Storvreta överhuvudtaget eftersom jag trivs och älskar klubben. Men efter att Alligator hört av sig till mig så tyckte jag att det lät intressant och då pratade jag med Henkan (Henrik Ededahl) och Oscar (Oscar Lundin), avslöjar Johannes Rönnmark och fortsätter.

− Vi kom snabbt överens om att det bästa för mig var att dra dit för att utvecklas som spelare och människa. Ett otroligt jobbigt val men som sagt det som förmodligen är det bästa för mig just nu.

Efter 15 säsonger med sin moderklubb Storvreta IBK som denna säsong innebar spel i både SSL och Storvreta IBK Juniorakademi blir det alltså spel med UHC Alligator Malans i NLA i Schweiz nästa säsong. Något tränare Oscar Lundin ser som positivt. Det är en bra spelare som lämnar men han räknar med att det blir en ännu bättre som kommer tillbaka.

− Johannes kommer få en bra vidare innebandyutbildning där nere. Dessutom kommer han med äventyret i sig utvecklas som individ. Han har jobbat stenhårt hela säsongen och krönte den med en stark Innebandyfest. Om några år ser vi fram emot att få tillbaka en ännu vassare ”Jojo”, berättar Oscar Lundin.