Anna Wijk lånas ut till KAIS Mora IF!

25 november 2020 19:00
Dam

Chansen har dykt upp för Anna Wijk att spela innebandy på SSL-nivå under tiden Allsvenskan Östra pausats och hon lånas nu ut till KAIS Mora IF.

− Kul att vår spelare får visa upp sig på den stora scenen igen, när Mora frågade om Anna kunde hjälpa dem under uppehållet i Allsvenskan så var svaret självklart. Det är bra för oss, Anna Wijk och Mora, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Anna Wijk kommer ansluta till KAIS Mora IF inom kort och är väldigt taggad på att få spela matcher igen.

− Jag känner till föreningen ganska bra kan man säga och klubben betyder mycket för mig fortfarande. Självklart ställer jag upp och hjälper till nu när vår serie för närvarande är pausad. Ett stort tack till Storvreta som har varit professionella och löst detta på ett smidigt sätt tillsammans med KAIS Mora, säger säger Anna Wijk och fortsätter.

− Det är några nya duktiga spelare och ledare i Mora sen förra året, jag kan bidra med rutin och förhoppningsvis hjälpa laget med att ta poäng. Det ska bli jätteroligt att få spela innebandy i Mora igen och denna möjlighet gör att jag blir extra redo för omstarten av Allsvenskan med Storvreta.

Anna Wijk är tillgänglig för spel redan till helgen och utlåningen gäller fram till 24 december.

− Det är väldigt roligt att välkomna Anna Wijk tillbaka till föreningen. Hon har betytt otroligt mycket för föreningen och hela bygden under sin tid i KAIS Mora. Vi vill rikta ett stort tack till Storvreta som utan förpliktelser lånar ut Anna till oss, säger ordföranden i KAIS Mora Anders Forsberg.