13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Johanna Åkerfeldt ”Krigar för varandra”

20 september 2021 19:53
Dam

Johanna Åkerfeldt sammanfattar segern i premiären av Allsvenskan Östra och blickar mot lördagens hemmamatch.

Premiärseger mot Älvsjö i Allsvenskan Östra, berätta.
− Framför allt kul att äntligen vara igång efter den långa försäsongen, att dessutom starta med en vinst känns riktigt bra.

Vilka nycklar ser du till segern?
− Tycker vi kliver in på banan och krigar för varandra i 60 minuter. Vi lyckas både stänga till i defensiven och trycka dit de i offensiven vilket leder till att vi gör fler mål än motståndarna, fortsätter Johanna Åkerfeldt.

Vad tycker du om din egen insats?
− I det stora hela är jag nöjd. Mycket handlar om att inte tappa fokus och det lyckades jag med. Det är dock bara början av säsongen så det kan bara bli bättre.

Denna vecka ansluter nya tränaren Markus Puskala, hur känns det?
− Det är kul och spännande med ett nytt ansikte i båset. Tror definitivt Pucken har den kunskap och erfarenhet som krävs för att vi ska nå de mål vi har.

Snart hemmapremiär, vad ska vi förvänta oss av matchen mot Hammarby?
− Förväntar mig att det blir en rolig och fartfylld match, så ska det såklart bli extra kul att spela hemma i IFU framför en publik igen, avslutar hon.

Närmast väntar alltså hemmapremiär i IFU Arena mot Hammarby på lördag, håll koll på hemsidan för information kring biljetter till matchen.