06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Oskar Enquist fortsätter i Storvreta IBK!

26 januari 2023 09:59

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Oskar Enquist valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

− Oskar har sedan sitt inträde i Storvreta IBK visat prov på grym attityd och arbetsvilja. Han står för mycket av det som Mika vill ha i sitt lag och i sitt omklädningsrum. Ska bli spännande att se vart det leder, berättar sportsligt ansvarige Oscar Lundin.

Ända sen han kommer till Storvreta IBK från RIG Umeå IBF förra säsongen har han varit en stark positiv kraft i Storvreta IBK:s SSL-lag.

− Allt känns väldigt bra med Storvreta, spelarna i laget, ledarstaben, ledningen och inte minst supportrarna, de är min familj! Att få komma ner på träningarna varje dag är de bästa jag vet så att förlänga är ett självklart val för mig, avslöjar Oskar Enquist och fortsätter.

− Förväntningar på framtiden är att vi kommer gå för guldet varje säsong. Många fina unga spelare och framtida stjärnor som kommer in i klubben! Så jag är övertygad om att framtiden är våran, VAMOS VRETA!

Kontraktet är skrivet på två år. Närmast väntar bortamatch i SSL mot Team Thorengruppen SK på söndag.