Förlust i SSL-premiären!

19 september 2021 20:33

Det blev förlust med 4-3 borta mot IBK Dalen ikväll efter en tight och fysisk match. Nu gäller det att ladda om inför lördagens hemmapremiär.

Den första perioden ser en hel del halvchanser från båda lag men det blir hemmalaget som får med sig enda målet i första. Per Forsman dundrar in 1-0 från backplats dryga sex minuter av den första perioden.

Efter att ha överlevt ett boxplay kunde Storvreta IBK kvittera i powerplay genom Liam Åström. Andreas Stefansson följde upp det med ett riktigt konstmål framför mål, 1-2 efter 14:11. Sekunden efter att Storvretas andra powerplay i matchen tagit slut hittade Rasmus Sundstedt in med 1-3. Innan perioden är över kan dock hemmalaget reducera till 2-3.

Efter dryga 12 minuter av tredje kan sen Forsman sätta sitt andra för matchen och mindre än minuten senare sätter Ketil Kronberg 4-3. Storvreta pressar på, tar ut Viktor Klintsten ur målet och skapar en handful lägen utan att kunna måla. Storvreta IBK får se sig besegrade i premiären och får ladda om till lördag då hemmapremiär och derby väntar mot Hagunda IF.

Matchstatistik IBK Dalen vs Storvreta IBK 4-3