Emma Johansson ”Helt otroligt härligt gäng”

24 mars 2020 06:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för Emma Johanssons reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Såklart jättetråkigt att matchen blev inställd, då man levt, ätit och sovit för att spela säsongens kanske viktigaste match men det är inte mycket att göra något åt. Vi får vara glada över platsen i Allsvenskan, känns jättebra! Konstaterar hon.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Med ett ord - ojämn. Vi har varit alldeles för ojämna och haft svårt att hitta en balans. Vi har en hög högstanivå vilket man kan se i matcher som mot RIG och Falun, men sen har vi en alldeles för låg lägstanivå tyvärr. Vi behöver bli mer jämna så att prestationen inte svajar så mycket från match till match. Ojämnheten syns även i tabellen då vi tar med oss 7 vinster, 7 oavgjorda och 7 förluster.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Precis som för laget, ojämn. Jag har haft riktigt bra matcher där jag känner att jag fått ut maximalt av min egen kapacitet och på den nivån ska jag kunna prestera varje match, men det har jag inte gjort. Jag ställer höga krav på mig själv och blir såklart besviken när jag känner att jag underpresterar ibland. Poängmässigt tycker jag också att jag kan bättre även om jag fått till några poäng. Men vi har haft problem med målskyttet över lag i år och det lyser igenom i poängligan.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Jag tar med mig att vi är ett helt otroligt härligt gäng med mycket energi, glädje och bra sammanhållning. Sen tar jag även med mig matcherna mot RIG hemma och Falun borta, samt Bele Barkarby borta där vi verkligen alla är med och krigar som ett lag, fortsätter Emma Johansson.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Händer mycket kul i vårat lag, skrattar mest jämt faktiskt! Men tar framför allt med mig alla torsdagar när vi kör "apan i mitten", den har bjudit på många skratt under säsongen, framför allt när någon blir tunnlad i mitten!

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.