06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Linus Jämtdal ”Vi ses på läktaren!”

20 maj 2019 06:59

Nyligen blev det klart att Linus Jämtdal lämnar Storvreta IBK efter SM-guldet. I en sista intervju berättar han varför, skickar med en hälsning till alla supporters och blickar mot nästa säsong.

Hur kommer det sig att du lämnar Storvreta?
− Först och främst handlar det om tiden. Jag vet hur hårt man måste jobba för att vara på den här nivån, det räcker inte med att bara infinna sig på träningar och matcher utan det kräver så mycket mer uppoffring än så. Och för att få det att gå ihop med vardagen gör det tufft, berättar han.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Tar med mig massor såklart. Ett otroligt roligt och vinstrikt år. Men framförallt att drömmen och det stora målet om SM-guld infriades. Jag är oerhört tacksam för möjligheten jag fick från Storvreta och glad över hur fina alla killar i laget har varit hela säsongen! Ett fantastiskt gäng som kommer fortsätta att vinna!

Har du någon hälsning till alla supporters?
− Tack för allt stöd under hela säsongen, ni har varit grymma varenda match hemma i IFU och jag är glad att vi fick betala tillbaka med guldet, fortsätter Linus Jämtdal.

Vilka innebandyäventyr väntar?
− Det mesta talar för att jag återvänder till Rosersberg och fortsätter spela där. Eftersom familjen har vuxit med en ny medlem så blir det lättare att kombinera innebandy och privatliv på hemmaplan.

Några sista ord?
− Återigen, stort tack till alla i och runtom i Storvreta för det här historiska året, det har varit en ynnest att få vara en del utav det. Vi ses på läktaren! Avslutar han.