Idag 1 match

Agnes Aronsson ”Det blir otroligt kul”

8 november 2019 06:59
Dam

Äntligen är det dags för hemmamatch i Allsvenskan igen! Inför söndagens match mot Bele Barkarby i IFU Arena kollar vi läget med Agnes Aronsson.

Vad tycker du om insatsen mot Alunda?
− Svårt att säga, spelet med boll är det absolut inget fel på, vi skapar otroligt mycket lägen och det var i stort sett spel mot ett mål. Vi ändrar om och går tillbaka till grunden och tar instruktioner på ett bra sätt hela matchen. Men tyvärr förvaltar vi inte våra lägen och det är även det vi har haft problem med hela säsongen. Bollen rullar på mållinjen, vi missar öppna mål och det är för dåligt och det måste vi ta med oss att vara skarpare i avsluten och vara ännu noggrannare.

Och vad tycker du om dina egna insatser så här långt?
− Blandat och gett tycker jag, skapar mycket men är för dålig i avgörande lägen. Men förhoppningsvis släpper det snart, så det bara jobba vidare, fortsätter Agnes Aronsson.

Vilka bitar behöver ni fokusera på mot Bele?
− Först och främst måste vi ta med oss fokuset, inställningen samt spelet från Alundamatchen trots en förlust. Det fokuset kommer ligga på är att vara lite hetare framför mål och som sagt förvalta våra lägen. När den spärren väl släpps kommer vi bli riktigt farliga, vi skapar så pass mycket varje match.

Skönt med hemmamatch igen?
− Ja, äntligen, det ska absolut bli skönt, det var ett bra tag sen vi hade match hemma i IFU och nu har vi två riktigt bra matcher på raken så det blir otroligt kul. Vi brukar ha bra stöd där och det betyder såklart väldigt mycket för oss.

Vad förväntar du dig för match mot Bele?
− Jag förväntar mig en fartfylld match, med två bra lag som kommer ge allt för att ta tre viktiga poäng. Att vi som lag har mycket boll och spelar med ett högt bolltempo, även att vi fortsätter skapa heta lägen och tillslut att vi sätter dit bollarna och tar med oss tre efterlängtade poäng från matchen, avslutar hon.

Nu på söndag väntar hemmamatch i Allsvenskan Östra mot Bele Barkarby. Matchen drar igång 14:00 i IFU Arena, vi ses där!