Världsmästerskapen börjar idag!

5 november 2022 07:45

Idag är det dags för herr-VM att dra i gång i Schweiz och Storvreta IBK finns representerade av både Albin Sjögren och Tobias Gustafsson i Sverige.

I Sveriges staben hittar vi dessutom Storvreta IBK:s båda materialare Jörgen Karlsson och Roger Söderlund.

Sverige har hamnat i grupp B med Tyskland, Tjeckien och Lettland. Även om Tjeckien är det givet tyngsta motståndet så imponerade Lettland under World Games i somras och det blir spännande att se vad de kan få till.

Sverige inleder VM med match mot Tyskland redan 12:00 idag i AXA Arena i Winterthur.

Du hittar VM:s hemsida med matchschema, resultat med mera här.

Du hittar livesändningar och mer i IFF:s officiella app, läs mer här, på engelska.

Du kan också se matcherna på SVTs kanaler och SVT Play med bl.a. Mattias Samuelsson som kommentator.

Följ Svenska Innebandyförbundet för de senaste uppdateringar om just svenska herrlandslaget. Du hittar de på Facebook här, Twitter här och Instagram här.