Alice Rodenvall ”Blev en tuff och tight match”

3 december 2023 15:15
Dam

Alice Rodenvall sammanfattar senaste matchen mot Nacka och blickar mot det kommande derbyt.

Otroligt tight match mot Nacka, berätta.
– Ja, det blev en tuff och tight match mot Nacka som vi hade förväntat oss från start eftersom det lite var något av en tidig seriefinal. Ganska lite mål av båda lagen och en rolig match att spela, där jag tror vi inte riktigt orkar i slutändan.

Uddamålsledning in i tredje, hur gick tankarna?
– Ja, vi går in i tredje med en uddamålsledning som vi haft hela andra perioden och mina tankar var att vi hade allt i egna händer och ett stenhårt jobb behövdes göras i sista perioden för att gå ut från matchen med tre poäng, fortsätter Alice Rodenvall.

För egen del hur skulle du sammanfatta din säsong?
– För egen del tycker jag säsongen varit okej, det finns vissa matcher jag är nöjd med och vissa jag tycker jag ska hjälpa laget mer men det känns som sista tiden varit bra men det finns alltid mer att ge.

Två veckor till derby mot Alunda, hur ska ni förbereda er på bästa sätt?
– Derbyt mot Alunda är otroligt viktigt både för att det är derby och sista matchen på höstsäsongen. Så vi kommer ha två viktiga träningsveckor där vi den här veckan kan trycka på med mycket gym och spel och nästa vecka finslipa detaljerna och tagga till ordentligt inför matchen.

Vad tror du krävs för seger?
– För seger så måste vi göra bra träningar inför matchen för att sätta vårt försvarsspel som vi är trygga med och kan lita på, och sätta dit våra lägen, avslutar hon.

Derbyt mot Alunda IBF spelas lördag den 16 december 16:00 i IFU Arena Gibon.