Information från Storvreta IBK

23 oktober 2020 09:40
Förening

En av våra spelare är för närvarande misstänkt för drograttfylla. Från Storvreta IBK ser vi självklart ytterst allvarligt på detta.

Vi tar från föreningen tydligt avstånd från allt som har att göra med droger och andra prestationshöjande preparat. Vi avvaktar resultatet av föreliggande utredning och har stängt av spelaren från alla våra gemensamma anläggningar, träningslokaler och hemmaarenan IFU Arena samt all träning och spel tills vidare.

Föreningen följer nu utredningen och beslut om vilka konsekvenser spelaren kommer att få när vi vet resultatet av utredningen. Under tiden kommer vi att undersöka vilket stöd vi kan och bör ge till spelaren utifrån dennes situation. I nuvarande läge hanteras frågan av föreningens sportchef, Henrik Ededahl.

Vi ber alla respektera att föreningen nu behöver lugn och ro för att sköta vår verksamhet och hantera situationen på bästa sätt.