Maja Marklund klar för Storvreta IBK!

11 juni 2021 10:30
Dam

Vi är mycket glada att kunna avslöja att Maja Marklund, med stor erfarenhet från Allsvenskan Norra, nu är klar för Storvreta IBK.

− Maja Marklund klar för Storvreta IBK. Maja har gjort flera säsonger i Allsvenskan med IBF Dalen. En allroundback som vi gärna vill ha i vårt lag. Välkommen Maja, konstarerar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Förra säsongen tillhörde Maja Marklund Sävar IK i division 1 men det blev bara ett fåtal matcher. Innan dess spelade hon fyra säsongen i Allsvenskan norra med IBF Dalen.

− Storvreta har något bra på gång och det känns väldigt inspirerande att få vara med på den resan, avslöjar Maja Marklund och fortsätter.

− Först och främst så kommer det bli superroligt att få spela innebandy igen och motivationen är hög! Sen är målet såklart att vinna så mycket matcher som möjligt.

Maja Marklund flyttar ner till Uppsala efter sommaren men har redan varit på plats och tränat med laget några gånger.