Albin Sjögren spelar i Schweiz nästa säsong

7 mars 2023 07:44

Det är nu klart att Albin Sjögren beslutat att testa på ett äventyr i Schweiz nästa säsong.

Efter tio år med Storvreta IBK har Albin Sjögren kommit fram till det svåra beslutet att flytta till Schweiz nästa säsong.

− Vi är otroligt tacksamma för vad Abbe har gjort för Storvreta IBK under de här 10 åren. Sagan i Storvreta är ju inte slut, vi har en spännande vår framför oss. Och vi säger välkommen hem när det är dags för det. Självklart är det stora skor att fylla, men samtidigt en möjlighet för våra yngre vänsterforwards att få större roller och utvecklas snabbare, konstaterar tränare Mika Kohonen.

Albin Sjögren har under sina år i Storvreta IBK satt ett enormt avtryck och bara blivit bättre med åren. Att han nu står inför möjligheten att vinna poängligan i SSL är ingen slump. Men nu har tiden kommit för honom att testa vingarna. Ett beslut som inte var lätt för Albin Sjögren att ta.

− Det har varit ett väldigt tufft och känslomässigt beslut, som har tagit tid. Jag har varit i klubben i 10 år nu, 10 fantastiska år, men jag och min flickvän har beslutat oss för att testa på livet i Schweiz nästa säsong. Vi känner att tiden är rätt för oss och att detta kommer att ge oss en enorm personlig utveckling, berättar Albin Sjögren och fortsätter.

− Fokus just nu ligger självklart på kommande slutspel med Vreta. Jag känner att vi har något riktigt stort på gång. Jag kommer att njuta av varje stund tillsammans med grabbarna och alla runt omkring. Det här är inte ett adjö, utan på återseende.

Nu gäller fokus på sista seriematchen och sen slutspel för Albin Sjögren och laget innan vi tackar för denna tid. Sen hoppas vi kunna välkomna tillbaka Albin Sjögren till Storvreta IBK när tiden är rätt.

Sista matchen grundseriematchen spelas nu på lördag 16:00, säkra dina biljetter här!