Axel Backström ”Väldigt lärorikt så klart”

27 maj 2020 09:00
Herr / Storvreta Juniorakademi

Igår var Axel Backström en av spelarna från Storvretas Juniorakademi som fick träna med SSL-laget, läs hans tankar om passet och kommande säsong i Juniorallsvenskan.

Idag fick du och några andra spelare från Storvretas Juniorakademi träna med SSL-laget?
− Ja, det är första gången idag för mig, kul att testa på försäsongen här med de, får se om de blir några fler gånger. Det var väldigt lärorik, högt tempo och något nytt.

Hur var det att spela med och mot landslagstjärnor?
− Det är väldigt lärorikt så klart. Man kan lära sig väldigt mycket och det är väldigt mycket högre tempo än på JAS-träningarna så det är bara att se och lära och ta med sig, säger Axel Backström.

Hur togs du emot av SSL-spelarna?
− De är här för att hjälpa en såklart, de förstår att vi kommer upp och hjälper de att träna så man tas emot bra.

Ryktas om att ni körde hårt igår med, kändes det idag?
− Ja väldigt, en timme och en kvarts löpning igår så det känns i bena idag men det går bra.

Berätta lite om dig själv som spelare.
− Jag är back, väldigt fysisk och gillar att avsluta. Fysisk och använder kroppen väldigt mycket då.

Vilka målsättningar har du med din innebandy?
− Väldigt korta just nu. Det är väl att JAS-laget ska ta sig till innebandyfesten kommande säsong och se om man kan vara med på SSL-träningar fler gånger, säger Axel Backström.

Hur går träningarna med JAS-laget?
− De rullar på. Det är många från HJ17 som kommit upp till JAS nu så man får både lära sig av dem och lära dem men grabbarna är samlade och det känns bra.

Vad ska vi ha för förväntningar på laget tycker du?
− Att vi tar oss väldigt långt, spelar bra innebandy och har kul på plan, säger Axel Backström.