03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Min bästa säsong i karriären”

9 maj 2022 08:00

Tobias Gustafsson summerar säsongen och blickar mot sommarens Storvreta Summercamp.

Hur skulle du summera lagets SSL-säsong?
− Målet inför den här säsongen, likt alla år tidigare var att vinna guld och när vi nu inte lyckades med det är det svårt att hitta positiva saker när man summerar säsongen. Vi var lite för ojämna i år i seriespelet vilket bland annat gav oss ett sämre utgångsläge i slutspelet med missad hemmaplansfördel. Väl i slutspelet hittade vi aldrig det där ”stämmet” så trots att vi slet och gav allt så räckte vi tyvärr inte till i år.

Hur skulle du summera din egen säsong?
− På det personliga planet så gör jag min bästa säsong i karriären med höjdpunkten att jag äntligen fick vara med och vinna VM-guld med Sverige. Att även vara den som avgör med ett mål i slutminuterna var något jag bara kunnat drömma om, känslan i den stunden kommer jag bära med mig resten av livet, fortsätter han.

Hur var det att kunna ha publikfester i IFU Arena igen?
− Innebandyn är inte sig lik utan publik så att få spela inför IFU:s fulla läktare igen har varit underbart. Att få höra klackens ramsor och publikens jubel när vi gör mål är något vi aldrig kommer ta för givet igen. Jag vill även rikta ett stort tack till alla volontärer som jobbar kring matcherna och levererar ett proffsigt arrangemang match efter match, ni är överlägsna!

I sommar väntar sen Storvreta Summercamp, vad ska de som har dig som tränare förvänta sig?
− Att de ska komma därifrån och ha lärt sig något nytt. Jag kommer försöka ge dem tips och trix för hur man ska tänka på planen för att vara mer effektiv både i anfallsspel och i försvarsspel. Sen kommer jag även lära dem hur man skjuter stenhårda slagskott.

Har du några försäsongstips till alla Storvreta Summercamp deltagare så de kan förbereda sig?
− Stå och dribbla mycket. Oavsett vad man ska göra på en innebandyplan så måste man ha bra bollkontroll så tränar ni upp den lite så kommer ni ha ännu lättare att lära er nya saker! Avslutar Tobias Gustafsson.

Storvreta Summercamp tar plats i IFU Arena 1-5 augusti 2022 och riktar sig till spelare födda 2007-2012. Early bird pris gäller till den 31/5 23:00 sen går anmälningskostnaden upp.

Läs mer och anmäl dig till Storvreta Summercamp här!