03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Johanna Kauppinen klar för Storvreta IBK!

24 januari 2020 17:10
Dam

Dags för kvällens andra nyförvärv till Storvretas Allsvenskalag. Johanna Kauppinen med förflutet i Allsvenskan och SSL ansluter till Storvreta och debuterar mot Dalen imorgon.

− En spelare som spelat i SSL med Telge och Allsvenskan med Tullinge som kommer bidra med sin teknik och spelsinne! Duktig i en mot en och kommer bidra med rutin, konstaterar tränare Viktor Matsenius.

Vad gör att du väljer att komma till Storvreta?
− Storvreta hörde av sig till mig då jag har flyttat hit till Uppsala till min pojkvän Albin. Jag känner att jag vill börja spela innebandy igen då jag har spelat i stort sett hela mitt liv. Efter ett uppehåll från innebandy senast Tullinge i Allsvenskan och dessförinnan Telge i SSL så känner jag att livet här i Uppsala börjar falla på plats och det ska bli jättekul att representera Storvreta! Berättar Johanna Kauppinen.

Vad kommer du att bidra med?
− Jag är en slitvarg som alltid kämpar hårt för laget, mina passningskvalitéer ska jag försöka få fram och det ska nog slinka in något mål. Jag hoppas också kunna bidra med rutin trots att jag är ganska ung.

Vilka förväntningar har du på resten av säsongen?
− Förväntningarna är att vi ska ta så många poäng som möjligt, serien är jämn och det känns kul att komma in i hetluften direkt. Och självklart att vi håller oss kvar, antigen med eller utan kval.

Vad tror du det blir för match mot Dalen?
− Det blir tufft, viktiga poäng på spel så båda lagen kommer inte ta för många risker och det gäller att spela rejäl över hela banan, men vi kommer stå som segrare efter 60 minuter, avslutar Johanna Kauppinen.

Storvreta möter Dalen i IFU Arena kl. 13:00 som den första matchen i "Dubbelmatchen", säkra dina biljetter till båda matcher här. Vill du bara gå på matchen i Allsvenskan så köper du biljetter på plats.