Klara Strömbeck klar för Storvreta IBK!

10 maj 2023 08:59
Dam

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Klara Strömbeck valt att skriva på för Storvreta IBK.

− Jag är såklart mycket stolt att vi gjort klart med ytterligare en värvning som visar hur vi vill bygga laget inför den kommande framtiden. Klara Strömbäck passar perfekt in i hur vi vill stärka och utveckla vårt lag. Hon har erfarenhet från SSL, hon är mycket ambitiös och målmedveten och en skicklig spelare som har tagit stora kliv i sin utveckling den senaste säsongen. En framtidsspelare som redan nu kommer göra skillnad för sin omgivning, konstaterar huvudtränare Noél Alm Johansson.

Klara Strömbeck började innebandykarriären i Älvsjö AIK men senaste säsongen tillbringades hos IK Sirius IBK i SSL. Men nu har valet landat på Storvreta IBK och Allsvenskan.

− Storvreta IBK är en mycket professionell förening med höga mål och ambitioner och dessa överensstämmer väl med mina personliga mål och ambitioner. När det stod klart att Sirius skulle lämna SSL och troligen dessutom spela division 1 var valet egentligen ganska enkelt. Dels trivs jag väldigt bra i Uppsala och IFU Arena och i Storvreta vet jag dessutom att både jag och laget kommer att ges rätt förutsättningar för att utvecklas och vinna matcher - två självklara steg för att slutligen kunna nå SSL. Det känns riktigt bra! Berättar Klara Strömbeck och fortsätter.

− Jag skulle vilja säga att mina förväntningar på kommande säsonger är höga - både på laget, Storvreta som förening och inte minst på mig själv. Resultatmässigt förväntar jag mig att vi ska lyckas nå ett SSL-kval och för att nå dit är det många pusselbitar som ska falla på plats. Personligen hoppas jag kunna bidra med positiv energi, hårt slit och inte minst lite erfarenhet!

Kontraktet är skrivet på två år.