Mattias Samuelsson har förlängt sitt kontrakt!

13 mars 2019 08:59

Storvreta IBKs lagkapten Mattias Samuelsson har förlängt sitt kontrakt över nästa säsong. Efter en del funderingar kring att avsluta sin karriär är det nu klart att Mattias Samuelsson fortsätter sin satsning mot nya SM-guld även nästa säsong!

− Vi är otroligt nöjda med att hitta en lösning så Mattias Samuelsson kan fortsätta sin satsning i Storvreta IBK. Han är en kulturbärare och ställer stora krav på sig själv och sin omgivning och är en ledare både på plan och utanför, säger sportgruppens ordförande Michael Rasi och fortsätter.

− Vi har jobbat en längre tid med Mattias för att hitta en lösning som underlättar livet för hans familj när han tränar och spelar så mycket som han gör. Det visar också att Matte är en sympatisk kille, som bryr sig om allt runt om kring, och det är viktigt för alla att det skall fungera.

Under sina år i Storvreta har Mattias Samuelsson växt fram till en ledare utav högsta rang och en viktig symbol för vad en Storvretaspelare står för. Att han väljer att fortsätta minst en säsong till är glädjande för alla kring Storvreta och innebandyvärlden i stort.

− Jag känner mig inte riktigt klar än med vare sig innebandy eller med Storvreta IBK. Jag älskar fortfarande att gå och träna, att försöka bli en bättre spelare. Drivet att fortsätta tävla med och mot de bästa, tillsammans med att vi känner att vi får ihop det i familjen gör att jag väljer att spela vidare. Jag är stolt över att få representera Storvreta IBK ytterligare en säsong, säger Mattias Samuelsson och fortsätter.

− Det är skönt att få det här klart innan slutspelet drar igång. Nu kan jag fokusera helt på den kommande kvartsfinalserien och jakten på nya SM-guld tillsammans med Storvreta!

SSLs grundserie avslutas på lördag borta mot Helsingborg. Kort därefter väljer Storvreta IBK kvartsfinal motstånd och allt kring kvartsfinalserien spikas. Första kvartsfinalen spelas torsdag 21 mars och mer information kommer på hemsidan så fort det är klart.