Stadium och Storvreta fortsätter samarbetet!

5 november 2019 11:04

Stadium förlänger avtalet med svenska mästarna Storvreta IBK. Det tidigare avtalet löpte två år och det nya gäller fram till och med 2021. Stadium blir i och med det sportleverantör till innebandyföreningen som satsar såväl på herr- som dam- och ungdomsverksamhet.

Innebandyföreningen Storvreta IBK har tecknat ett nytt avtal med sportkedjan Stadium som sträcker sig över en ny period. Föreningen bedriver en framgångsrik verksamhet som inneburit ett antal SM-guld för herrarnas A-lag, det senaste 2019, och har under en tid bedrivit en fin och stor ungdomssatsning samt ett damlag som etablerat spelar i Allsvenskan.

Parterna är överens om att samarbetet som löpt hittills i över tio år, har varit gynnsamt för båda och med den anledningen har man enats om ett nytt som sträcker sig till och med den 31 maj 2021 samt option för två år till efter det.

– Vi är stolta över att fortsätta som branschexklusiv samarbetspartner till Storvreta och få möjlighet att supporta såväl ungdomsverksamheten såväl som dam- och herrlagen. Tillsammans kan vi inspirera fler till ett liv i rörelse, säger Daniel Johansson, Sponsorship Manager Stadium.

– Storvreta IBK är väldigt nöjda med att vi nu tecknar en förlängning av samarbetet. Stadium har varit partner till oss i över tio år och en väldigt viktig pusselbit för föreningen. Vi ser fram emot att fortsätta det fina samarbetet vi har i minst fyra år till, säger Hannes Öhman, Marknads och försäljningschef Storvreta IBK.

Det nya avtalet avser perioden 1 juni 2019 till 31 maj 2021 med option på ytterligare två år.