Jimmie Pettersson ”Alltid roligt att vinna saker”

6 mars 2019 15:08

I och med övertidssegern mot Linköping igår har Storvreta säkrat seriesegern! Jimmie Pettersson analyserar matchen och blickar mot söndagens hemmamatch mot Mullsjö.

Vilken målfest det blev mot Linköping?
− Ja, det rassla till i andra perioden. Fram tills dess har vi en stabil 5-2 ledning och tyckte vi gjorde det helt okej till just den perioden. Sen släppte vi in lite för billiga mål och slarvade lite i allt vi gjorde. Men även starkt att få stopp på blödningen gå ifatt och till slut vinna i sudden, berättar han.

Skönt med säkrad serieseger?
− Ja, jätteskönt och det är alltid roligt att vinna saker. Det var ett litet delmål på vägen och såklart roligt att uppnå de målen också.

Ny målfest mot Mullsjö på söndag?
− Förhoppningsvis för vår del iallafall. Men vi vet också att vi måste göra allt ordentligt för annars är Mullsjö ett lag som kan straffa oss.

Hur ska ni tighta till det inför slutspelet annars?
− Vi ska jobba vidare med att hitta en bra känsla i försvaret och även i anfallet. Det har känts bra de senaste matcherna och vi har inte släppt till mycket när vi varit påkopplade och gjort allt ordentligt. Men stundtals har inte påslaget riktigt varit där, då har vi blivit straffade. Men vi får fortsätta jobba på det och se möjligheten att träna det de sista matcherna inför slutspelet. Då är just Mullsjö ett bra läge att träna det mot.

Hur ser det ut på hemmafronten, tillökning närmar sig?
− Det börjar närma sig men än så länge ingen tillökning. Vi ser verkligen fram emot det och går mot en spännande vår i dubbel bemärkelse både på och utanför innebandyplanen! Avslutar Jimmie Pettersson.

På söndag 16:00 är det dags för match mot Mullsjö AIS i IFU Arena, säkra dina biljetter här!