Matchen mot Höllviken inför tomma läktare

13 mars 2020 10:19

Storvreta IBK har beslutat att spela lördagens match mot Höllviken inför tomma läktare som en del i att försöka begränsa coronavirusets spridning.

I onsdags beslutade regeringen på Folkhälsomyndighetens rekommendation om restriktioner för folksamlingar över 500 personer med anledning av coronaviruset.

I en tid av stor osäkerhet bär vi alla, både individer och organisationer, ett gemensamt ansvar för att efter bästa förmåga bidra till att begränsa smittspridningen.

Våra supportrar, spelare och medlemmars hälsa kommer alltid i första hand och vi har utifrån rådande situation beslutat att spela lördagens match mot Höllviken inför tomma läktare som en del i att försöka begränsa coronavirusets spridning.

Vid frågor kontakta [email protected]

Du ser matchen mot Höllviken på SSLplay här!

Läs mer om Svensk innebandys rekommendationer här!

Folkhälsomyndighetens samlade information om coronaviruset

Krisinformation från svenska myndigheter på krisinformation.se