Charlotte Bravo klar för Storvreta IBK!

1 april 2023 08:59
Dam

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Charlotte Bravo valt att skriva på för Storvreta IBK.

− Charlotte Bravo är en spelare som jag personligen följt länge och som jag hade som spelare under en period i KAIS Mora. Bravo kommer vara mycket viktig med sin fina erfarenhet av att träna och spela på elitnivå och passar därför perfekt in i vårt lagbygge, konstaterar huvudtränare Noél Alm Johansson och fortsätter.

− På planen är hon en positionssäker, snabb och duellstark spelare, men det som lyser kanske starkast är hennes hårda jobb för laget i byte för byte. Det ska bli mycket roligt att få jobba tillsammans med henne igen.

Charlotte Bravo med rötterna i Täby IS har hela sju säsonger i SSL bakom sig och kommer med värdefull rutin till ett ungt Storvreta IBK i Allsvenskan.

− Jag väljer att komma till Storvreta IBK för att jag vill vara med på resan damlaget satsar på att göra. Det är en framgångsrik förening som har förutsättningar för att både jag och andra spelare ska utvecklas. Den bild jag fått av damlaget och målet att ta sig upp till SSL gör att detta verkligen känns rätt för mig, avslöjar Charlotte Bravo.

Kontraktet är skrivet på två år och förväntningarna inför kommande säsonger är klara.

− Mina förväntningar på säsongen är framför allt att vinna matcher och att jag personligen får utrymme till att utvecklas och våga mer i mitt spel på innebandyplanen, avslutar hon.