Seger mot Linköping!

12 september 2020 16:12

Det blev seger under eftermiddagens träningsmatch när Storvreta IBK:s SSL-lag tog emot Linköping IBK. Även om det var en tidvis jämn match kunde Storvreta tillslut dra ifrån och vinna med 10-6.

Matchen öppnades med ett snabbt mål av Emil Helmrich som blev serverad bollen på bortre och kunde trycka in ledningen. Tobias Gustafsson kunde sen utöka till 2-0 i powerplay innan klockan ens nått tre minuter. Oavsett inledningen kom det sen att bli riktigt fysisk och jämn match. Storvreta och Linköping fick med sig ytterligare två mål var från den första perioden som slutade 4-2.

Den andra perioden bjöd inte på lika många mål och behållningen för Storvreta IBK:s supporters var säkerligen att få se Henrik Stenberg tillbaka på plan. Efter att Linköping IBK:s Filip Samuelsson reducerat till 4-3 var det just Stenberg som gav Storvreta ett grepp, 5-3 efter 12:31. Men dubbla mål av Oskar Hagberg gjorde det till 5-5 efter två spelade perioder.

I den tredje var det dags för ett klassiskt styrkebesked av Storvreta IBK. Albin Sjögren stod för fyra mål denna dag och tre av de kom i tredje perioden. Efter mål av Sjögren, Liam Åström och Robin Nilsberth till 8-5 kunde Olle Abrahamsson sätta bortalagets sista mål för dagen, 8-6, Sjögren gjorde sen matchens två sista, båda mål på assist av Hampus Ahrén, segern 10-6.

Nu väntar träning och vila för SSL-laget innan serien drar igång 3 oktober i IFU Arena, håll ett öga på våra kanaler för senaste informationen om säsongskort och mer!

Matchstatistik Storvreta IBK vs Linköping IBK 10-6