Mika Kohonen kvar i Storvreta IBK!

9 juni 2020 07:15

Storvreta IBK är mycket glada att kunna avslöja att Mika Kohonen skrivit på för en fortsättning som assisterande tränare i SSL-laget.

− Mika Kohonen kommer bidra med massor av kunnande och en vinnarkultur. Vi är mycket stolta att Mika fortsätter i Storvreta IBK, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Mika Kohonen anslöt till Storvreta IBK:s SSL-lag som assisterande tränare i februari i år och nu är det alltså klart att han fortsätter och kontraktet är skrivet på två år.

− Foten läker lite sakta, vilket inte är ovanligt, så jag är inte spelklar på ett tag så fortsätter resan som var förra året. Vi blev inte färdiga så det är bara fortsätta. Jag har höga förväntningar, vi ska tävla om guldet. Jag har hört att killarna kört på hela tiden som mästare ska göra och det är den vägen man får ta, säger Mika Kohonen.

Till kommande säsong kommer han assistera nya huvudtränaren Oscar Lundin och det finns även höga förväntningar på hur samarbetet med Oscar Lundin ska fungera.

− Tror det blir kanon. Jag har pratat med honom 3-4 gånger under tiden jag funderat på vad jag ska göra, om jag ska spela vidare eller inte men det blir kanon. Jag tror vi kompletterar varandra riktigt bra.

Även från Oscar Lundins sida finns det väldigt positiva vibbar.

− Det känns givetvis grymt kul att få jobba med Mika under säsongen som kommer. Han kan med sin erfarenhet av Storvreta IBK, stora matcher och elitidrott i allmänhet tillföra unika delar till killarna och övriga staben, berättar han.