Köp stödbiljett – vinn säsongskort!

8 april 2021 10:30

På fredag väntar den tredje semifinalen och med er hjälp hoppas vi slå publikrekord virtuellt! Samtidigt får alla som köper stödbiljett en chans att vinna ett säsongkort, en signerad matchtröja och mycket mer. I dessa tider betyder ert stöd allt och ordförande Ingemar Lundqvist skickar en hälsning inför fredag.

Hej alla med ett hjärta för Storvreta BK!

Slutspel brukar betyda fullsatta läktare och ett välbehövligt tillskott till ekonomin för föreningen. Men efter ett inställt slutspel förra säsongen och spel inför tomma läktare under hela denna säsong är det ingen hemlighet att vår ekonomi behöver få in alla intäkter som är möjliga.

För att få en bild av slutspelets betydelse kan jag nämna att en match i slutspelet normalt ger en nettointäkt på i storleksordningen 200 000 SEK till föreningen. Utifrån detta kan ni alla räkna ut vad ett slutspel med publik betyder ekonomiskt för Storvreta IBK

Vi vill därför se ifall vi istället för levande publik kan slå ett virtuellt publikrekord genom att sälja stödbiljetter till fredagens semifinal. Publikrekordet som vi vill försöka slå är 2686 personer från säsongen 2018/2019 då vi mötte Sirius i kvartsfinal.

För att skapa ytterligare spänning för er som vill följa matchen kommer vi att bland Er som köper minst en stödbiljett lotta ut:

• 2 Säsongskort till nästa säsong
  • 1 Signerad matchtröja
  • Sammanlagt 100 Matchbiljetter till nästa säsong, 25 vinnare får 4 biljetter vardera
  • 5 Presentkort á 100kr till supportershopen

En stödbiljett kostar 50 kr och ni köper genom att swisha till 123 350 00 14. Man kan köpa hur många biljetter man vill och varje biljett ger en chans i lottningen.

Man kan köpa biljetter fram till matchstart (kl. 18:00 fredag 9 april)! Och vinnarna kontaktas via telefon och presenteras på hemsidan.

Så kära publik, köp minst en biljett och dela inlägget och var med i utlottningen av fina priser!

Ni skall veta att ni som publik är en av våra mest värdefulla tillgångar. Ni är otroligt saknade av oss alla, inte minst av våra spelare.

Tack för Ert lojala stöd!
Ingemar Lundqvist, ordförande Storvreta IBK