Jimmie Pettersson ”Vi vet hur vi ska såra dem”

5 april 2019 08:59

På måndag spelar Storvreta sin första semifinal mot IBK Dalen. Jimmie Pettersson tar en titt på slutspelet så här långt och analyserar den kommande semifinalen.

Det blev alltså Dalen, vilka förväntningar har du?
− Dalen är tufft motstånd! De är väldigt duktiga på att backa hem och spela defensivt. Vi har förberett oss för dem under veckan då vi visste det stod mellan två lag. Så vi har koll på de och vi vet hur vi ska såra dem, säger Jimmie Pettersson.

Vad tror du det blir för matchbild? − Jag tror vi kommer styra mestadels av matchen. De är ju starka och bra på kontringar så det gäller att vi gör det bra och inte åker på några kontringar för då kommer de straffa oss. De visade i kvarten att de är ett otroligt bra kontringslag så det gäller att vi spelar smart.

Hur ska du få hål på Måns Parsjö-Tegnér?
− Skjuta, säger han med ett skratt och fortsätter. Vi vill komma till mycket avslut, han är duktig framför allt när han får momentum och känner att han är på gång. Det gäller att kanske få in någon enkel boll och så bara fortsätta skjuta, tillslut kommer den sitta. Så bara mosa på med skott och hitta bra ytor att skjuta från!

Ingen risk ni tappat i matchtempo när ni blev klara så tidigt?
− Det finns alltid två sidor av det. Det är klart att på ett sätt är det bra att hålla matchtempot uppe hela tiden genom att mötas fler gånger, samtidigt kan det vara nyttigt för kroppen att få vila. Man vill alltid vinna och nu var vi bättre i fyra matcher, då blir det lite längre uppehåll, vi har fått träna hårt en vecka istället och hålla tempot uppe på så vis istället.

Hur känns det för egen del så här långt in i slutspelet?
− Det är klart man alltid vill mer men jag kämpar och krigar på. Det är det man får göra, det har varit lite snålt med mål. Vi har skapat lägen men har väl inte tryckt dit de riktigt, det är väl det vi kan höja och framför allt jag.

Vad talar för att vi ser Storvreta i final?
− Vi är ett otroligt starkt lag på tre femmor, oavsett vilka som spelar så har vi väldigt bra spelare på varje position som kan kliva fram och vara avgörande, så skulle säga vår bredd är det som gör att vi kommer gå till final, säger Jimmie Pettersson.

Första semifinalen mot IBK Dalen spelas nu på måndag 8 april, 19:00 i IFU Arena, en ny publikfest väntar!

Biljetterna släpps här 12:00 idag fredag!