Johannes Rönnmark ”Fartfylld och rolig match”

23 november 2022 12:44

Johannes Rönnmark ger oss förutsättningar inför morgondagens första möte med Nykvarn i Svenska Cupen.

Svenska Cupen mot Nykvarn väntar, vad tror du det blir för match?
− Jag tror att det blir en fartfylld och rolig match där vi kommer vilja styra matchen dit vi vill och göra det tufft för Nykvarn.

Vilka nycklar ser du till seger?
− Nycklar till seger är att följa de direktiv vi har, vara påkopplade direkt och att göra allt det enkla bra. Samt att inte bjuda på några lägen för Nykvarn är ett bra lag, konstaterar han.

Annars in i hetluften direkt, säsongsdebut i Giganternas Kamp, berätta lite.
− Ja men precis, det var otroligt kul att spela den matchen, en speciell match direkt vilket var extra roligt. Skönt att matcherna är i gång igen efter VM-uppehållet där vi tränade hårt och mycket för att vara redo och förberedda för matcherna som kommer. Alltid en ära oavsett match att dra på sig Storvretatröjan.

Hur känns det att spela inför över 2200 personer?
− Nej men väldigt roligt, något man inte riktigt tänkte på under matchen men det är alltid kul att spela inför mycket folk och mycket Storvretasupportrar, det är något jag verkligen saknat!

Hur har det varit att komma hem till Storvreta IBK?
− Helt underbart på alla möjliga sätt, Storvreta är en klubb i världsklass på alla sätt och de har tagit emot mig väldigt bra och känner att jag är en del i laget. Att varje dag ta på sig Storvretatröjan och slita med grabbarna i laget är det bästa jag vet, så jag mår extremt bra i Storvreta IBK!

Torsdagens match i Svenska Cupen börjar 19:00 i Furuborghallen och på Aftonbladet här.

Finns biljetter kvar till torsdagens bortamatch så hittar du dem här.