03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Jacob Pettersson ”Inte riktigt där när matchen startade”

15 januari 2020 07:46

Förlust på övertid mot Dalen igår, Jacob Pettersson berättar mer och blickar mot helgen.

Explosiv match mot Dalen?
− Ja det kan man väl säga! De tog en stark ledning i första efter att vi hade stått lite på hälarna.

Svag inledning men sen kom ni igång?
− Ja, vi var inte riktigt där när matchen startade. Dalen var bättre än oss i första perioden. Men ju längre matchen gick kändes de som vi käkade upp dem. Det kunde lika gärna slutat 6-7 än 7-6, konstaterar han.

Vad tycker du om din egen insats?
− Dålig inledning men det beror nog på att det var lite mindre än en vecka sen jag hade en riktig innebandyträning, så det tog ett litet tag innan jag hittade rätt. Men överlag så tycker jag att de var en godkänd match.

Spel och träningsledig helg väntar, vad blir det då?
− Ja precis, vi har inget riktigt planerat men tror det vankas något sorts firande med käk och dylikt efter CC-guldet, fortsätter Jacob Pettersson.

Om en vecka ny bortamatch, Mullsjö, vilka förväntningar har du där?
− Exakt! Skönt att få lite ”ledigt” från match nu när det har varit intensivt med matcher. Om jag ska vara ärlig har jag inte någon bra koll på hur det har gått för Mullsjö men det har alltid varit roligt att möta dem på bortaplan. Men kan inte se att vi åker där ifrån med mindre än tre poäng.