Seger i premiären av Allsvenskan!

20 september 2021 11:24

I söndags så spelade Storvreta IBK:s Allsvenskalag sin första tävlingsmatch på ett år och det blev en komfortabel seger mot Älsvjö AIK IBF med 3-9.

Första perioden började bra och med fin intensitet från Storvreta som ville ha kommandot direkt. Utdelning fick man genom Viktoria Hübinette som placerats sig på bortre delen av målet och får en bra passning av Maja Marklund. Efter detta så gör även Maja Marklund mål med assist från Selma Frykholm.

Andra perioden så fortsatte Storvreta äga matchen genom att skapa lägen och tillslut så fick Selma Frykholm in bollen efter att Maja Marklund gjort sin tredje poäng för dagen. Inte långt efter det så gjorde även Emma Berg 0-4 med assist från Amanda Skyltbäck. I slutet på andra perioden utökade man sen ledningen genom Anna Skyltbäck som fick en fin passning från Saga varpå Anna bröt sig igenom försvaret hos Älvsjö och 0-5 stod det inför tredje.

I tredje perioden så började Älvsjö lite mer desperat och kom till lite mer lägen 1-5 och 2-5 kom väldigt tidigt och tätt inpå starten av tredje. Sedan tar Storvreta tag i taktpinnen igen och efter en återerövring så hittade man Saga-Maja Andersson som placerar ett skott gled igenom målvakten in i mål. Storvreta drog sedan iväg till 2-8 genom Johanna Kauppinen samt ytterligare ett mål från Saga-Maja Andersson. Älvsjö hinner få in ett mål till innan Amanda Skyltbäck avslutade dagen match med ett mål som gör att resultatet slutar på 3-9.

Matchstatistik Älvsjö AIK IBF vs Storvreta IBK 3-9

Närmast väntar hemmapremiär i Allsvenskan Östra på lördag den 25 september.